cele ogólne
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)
Tydzień I Mała i duża ojczyzna
Tydzień III. Przygotowania do zimy
Tydzień III. Nasze ciało
Tydzień IV. KICIA KOCIA. TO MOJE!
• Rozmowa na temat treści książki.
• „Gdy się z kimś dzielę, to czuję…” – dokończenie przez dzieci zdania.
Rozmowa na temat tego, jak czują się dzieci podczas dzielenia się
z kimś zabawkami oraz wtedy, gdy ktoś nie chce się z nimi dzielić.
Zwrócenie uwagi na to, że nie zawsze i nie wszystkim można się
dzielić (prawo do własności).
• „Dzień dzielenia się zabawkami” – (jeśli pozwalają na to przepisy GIS
oraz sytuacja związana z pandemią COVID-19) – dzieci przynoszą
jednego dnia zabawkę z domu, opowiadają o niej, nazywają ją,
9
próbują powiedzieć, dlaczego ją lubią. Następnie przedszkolaki
układają zabawki w jednym wyznaczonym miejscu w sali. Ustalają
wspólnie z nauczycielem reguły korzystania z przedmiotów. Bawią
się nawzajem swoimi zabawkami.
• „Dzielę się dobrem” – udział w wybranej akcji charytatywnej (lub jej
zorganizowanie) ukazującej dzieciom, że dzielenie się np. swoimi
zabawkami, książkami itp. potrafi innym przynieść radość.
• „Tyle samo” – zajęcia matematyczne utrwalające pojęcie „tyle
samo”. Dzielenie np. zabawek pomiędzy Kicię Kocię, Adelkę, Julianka
i Packa (sylwety).
• „Dzielę się sukcesem” – układanie plastikowych kubeczków w
różnych kolorach według schematu (kodowanie) w parach.
Czerpanie radości ze wspólnego sukcesu.
• „Kiciowe puzzle” – układanie puzzli z serii Kicia Kocia w parach lub
zespołach lub układanie pociętych skserowanych stron wybranej
książki.
"Odkrycia małego dziecka są jak kamienie kosztowne - najtrwalsze, najpewniejsze i najświetniejsze ze zdobyczy"
81-425 Gdynia
ul. Harcerska 4