Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

LISTOPAD ( zamierzenia)

 cele ogólne

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)

 

Tydzień I Mała i duża ojczyzna

  • poznanie pojęć: mapa, Polska, poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z Polską, rozwijanie wrażliwości
  • wysłuchiwanie rymów w wierszu, doskonalenie słuchu fonematycznego, rozwijanie sprawności ruchowej i manualnej, rozwijanie samodzielności
  • poszerzanie wiedzy o wyglądzie miast, poznanie niektórych liczebników porządkowych, rozwijanie umiejętności prowadzenia eksperymentów, dbałość o bezpieczeństwo swoje
    i innych, rozwijanie odpowiedzialności
  • poznanie nowej piosenki, odróżnianie krajobrazu miasta i wsi, rozwijanie pamięci słuchowej i słuchu muzycznego, rozwijanie samodzielności i odpowiedzialności
  • rozpoznawanie i nazywanie niektórych symboli narodowych, rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie wrażliwości sensorycznej, różnicowania faktur dotykiem, doskonalenie współpracy, rozwijanie umiejętności rozumienia sygnałów werbalnych i symboli

Tydzień III. Przygotowania do zimy

  • poszerzanie wiedzy na temat ptaków i ich nawyków żywieniowych, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie mowy komunikatywnej, rozwijanie motoryki dużej i małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej, wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za przyrodę, budzenie chęci niesienia pomocy ptakom w czasie zimy
  • poznanie podstawowych wiadomości na temat niedźwiedzia, rozwijanie umiejętności podziału wyrazów na sylaby, rozwijanie mowy poprzez ćwiczenia mięśni narządów artykulacyjnych, kształtowanie sprawności manualnej, integrowanie grupy, niwelowanie strachu przed udziałem w zabawie
  • poszerzanie wiedzy na temat ptaków, kształtowanie umiejętności określania położenia różnych przedmiotów w przestrzeni, wzmacnianie wiary we własne możliwości
  • poznanie wybranej piosenki z repertuaru dziecięcego, kształcenie słuchu i pamięci muzycznej, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do dokładnego wykonywania wszystkich ćwiczeń i zadań
  • poznanie jeża i jego przygotowań do snu zimowego, utrwalenie wiadomości na temat wiewiórki i niedźwiedzia, rozwijanie sprawności manualnej, kształcenie zmysłów, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, wdrażanie do zgodnego działania z innymi w zabawie

Tydzień III. Nasze ciało

  • poznanie części ciała, kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do uważnego obserwowania swojego ciała
  • utrwalanie nazw części ciała, poznanie dotyku jako narzędzia badania właściwości przedmiotów, rozwijanie słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie motoryki małej, rozwijanie zmysłu dotyku, integrowanie grupy
  • poszerzanie wiedzy na temat przedmiotów do utrzymania czystości, rozwijanie umiejętności klasyfikacji według koloru, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, rozwijanie umiejętności słuchania, kształtowanie nawyku mycia rąk
  • poznanie nazw różnych aktywności fizycznych, kształcenie słuchu i pamięci muzycznej, rozwijanie tężyzny fizycznej, nabieranie wiary we własne umiejętności muzyczne
  • poznanie wybranych zasad zdrowego odżywiania, kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych artykułów, rozwijanie motoryki małej, zachęcanie do odkrywania nowych smaków

Tydzień IV.  KICIA KOCIA. TO MOJE!
• Rozmowa na temat treści książki.
• „Gdy się z kimś dzielę, to czuję…” – dokończenie przez dzieci zdania.
Rozmowa na temat tego, jak czują się dzieci podczas dzielenia się
z kimś zabawkami oraz wtedy, gdy ktoś nie chce się z nimi dzielić.
Zwrócenie uwagi na to, że nie zawsze i nie wszystkim można się
dzielić (prawo do własności).
• „Dzień dzielenia się zabawkami” – (jeśli pozwalają na to przepisy GIS
oraz sytuacja związana z pandemią COVID-19) – dzieci przynoszą
jednego dnia zabawkę z domu, opowiadają o niej, nazywają ją,
9
próbują powiedzieć, dlaczego ją lubią. Następnie przedszkolaki
układają zabawki w jednym wyznaczonym miejscu w sali. Ustalają
wspólnie z nauczycielem reguły korzystania z przedmiotów. Bawią
się nawzajem swoimi zabawkami.
• „Dzielę się dobrem” – udział w wybranej akcji charytatywnej (lub jej
zorganizowanie) ukazującej dzieciom, że dzielenie się np. swoimi
zabawkami, książkami itp. potrafi innym przynieść radość.
• „Tyle samo” – zajęcia matematyczne utrwalające pojęcie „tyle
samo”. Dzielenie np. zabawek pomiędzy Kicię Kocię, Adelkę, Julianka
i Packa (sylwety).
• „Dzielę się sukcesem” – układanie plastikowych kubeczków w
różnych kolorach według schematu (kodowanie) w parach.
Czerpanie radości ze wspólnego sukcesu.
• „Kiciowe puzzle” – układanie puzzli z serii Kicia Kocia w parach lub
zespołach lub układanie pociętych skserowanych stron wybranej
książki.

 

Data dodania: 2022-11-26 17:15:29
Data edycji: 2022-11-26 17:22:39
Ilość wyświetleń: 152

"Odkrycia małego dziecka są jak kamienie kosztowne - najtrwalsze, najpewniejsze i najświetniejsze ze zdobyczy"

Kazimierz Przerwa - Tetmajer

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej