Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

GRUDZIEŃ /TEMATY KOMPLEKSOWE/ZAMIERZENIA

TEMATY KOMPLEKSOWE

1.Kicia kocia zakłada zespół muzyczny

  1. Przygotowania do świąt
  2. Hej kolęda, kolęda!
  3. Zima tuż,tuż…

Tydzień I.  Kicia kocia zakłada zespół muzyczny

  • Poznanie wybranych instrumentów muzycznych – nazywanie ich
  • rozwijanie słuchu muzycznego
  • rozwijanie aktywności muzyczno - ruchowej
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez słuchanie muzyki
  • rozwijanie zdolności improwizacyjnych       
  • wdrażanie do reagowania na polecenia nauczycielki
  • rozwijanie zainteresowań czytelniczych

 

Tydzień II. Przygotowania do świąt

  • poznanie wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, rozwijanie mowy komunikatywnej i logicznego myślenia, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do pomagania rodzicom podczas przygotowań do świąt
  • poznanie wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, wdrażanie do uważnego słuchania słowa czytanego, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na wskazany temat, wdrażanie do słuchania i chętnego wykonywania poleceń
  • poznanie potraw wieczerzy wigilijnej, doskonalenie umiejętności klasyfikacji, rozwijanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie liczenia w zakresie 4, budzenie zainteresowania eksperymentami, doskonalenie umiejętności sprawnego łączenia wspólnego koła
  • poznanie piosenki z repertuaru dziecięcego o tematyce związanej ze świętami, rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie tężyzny fizycznej, rozwijanie wrażliwości muzycznej
  • poznanie wyglądu różnych ozdób choinkowych, rozwijanie sprawności manualnej, poszerzanie doświadczeń plastycznych, zachęcanie do starannego wykonywania prac plastycznych

Tydzień III. Hej, kolęda, kolęda!

  • utrwalenie wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do życzliwości wobec siebie nie tylko od święta
  • poznanie postaci Świętego Mikołaja i jego pomocników – elfów, rozwijanie umiejętności koncentracji na słowie czytanym, rozwijanie słuchu fonematycznego, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i percepcji wzrokowej, wdrażanie do uważnego słuchania poleceń
  • utrwalenie nazw figur geometrycznych: trójkąt, koło, doskonalenie umiejętności klasyfikacji, rozwijanie umiejętności przeliczania, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, dostrzeganie naprzemienności w tworzeniu rytmu, wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w trakcie zabaw kierowanych i swobodnych w sali i ogrodzie
  • poznanie historii narodzin Jezusa i wybranej kolędy, rozwijanie umiejętności wokalnych, rozwijanie tężyzny fizycznej, ukazanie piękna utworów muzycznych opowiadających o świętach Bożego Narodzenia

utrwalanie wiadomości na temat świąt Bożego Narodzenia, wdrażanie do koncentrowania uwagi na słowie czytanym, rozwijanie logicznego myślenia, dostarczanie wrażeń sensorycznych, rozwijanie motoryki małej i wyobraźni, ukazywanie wartości własnoręcznie przygotowanego upominku

Tydzień IV. Zima tuż-tuż…

  • poznanie sposobów ochrony przed zimnem, rozwijanie umiejętności rozpoznawania części odzieży i podawania ich nazw, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do dbania o własne zdrowie poprzez pamiętanie o odpowiednim ubiorze
  • poznanie cech zimowego krajobrazu, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie wyobraźni, rozwijanie motoryki, wdrażanie do zachowania estetyki pracy i porządku w miejscu pracy
  • poznanie figury geometrycznej – trójkąt, utrwalanie pojęć: duży i mały, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat wysłuchanego utworu, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, dostrzeganie naprzemienności (w dialogu, w tworzeniu rytmu), wdrażanie do dokładnego obserwowania otoczenia
  • poznanie wybranych utworów muzyki klasycznej, rozwijanie słuchu muzycznego, rozwijanie sprawności fizycznej i kształtowanie prawidłowej postawy ciała, rozwijanie umiejętności ruchowych, współpraca w grupie, rozwijanie motoryki małej i wyobraźni ruchowej, uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej
Data dodania: 2023-01-30 20:36:45
Data edycji: 2023-01-30 20:39:45
Ilość wyświetleń: 109

"Odkrycia małego dziecka są jak kamienie kosztowne - najtrwalsze, najpewniejsze i najświetniejsze ze zdobyczy"

Kazimierz Przerwa - Tetmajer

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej